Eesti särab oma kompaktsusest hoolimata maailmakaardil. Spetsialistide nappus on väljakutse kogu maailmas, sealhulgas Eesti organisatsioonidele. Me kõik soovime, et meie riik oleks veelgi edukam ja märgatavam.
Üks võimalus selle saavutamiseks on arendada Eesti organisatsioone, muutes need rahvusvahelistele spetsialistidele ahvatlevamaks. Oleme valmis astuma järgmise sammu koos praeguste trendide ja tulevikuga.
Tule osalema 2023. aasta sügisel kolmel põneval üritusel, mida korraldavad Work in Estonia ja PARE. Saad ülevaate tööandja atraktiivsusest ja värbamise trendidest ning sukelduda praktilistesse töötubadesse. Ootame sind, et jagada väärtuslikke teadmisi ja inspiratsiooni!
Soovitame osaleda kohapeal, sest lisaks teadmiste ammutamisele ja inspiratsiooni saamisele avaneb suurepärane võimalus aktiivseks suhtlemiseks ja kogemuste jagamiseks. Osavõtt on kõigile huvilistele täiesti tasuta, kuid kohapealsetele kohtadele tasub kiirustada, sest neid jagub vaid kiirematele!
22. septembril toimunud hübriidseminari “Tehisintellekt vs. inimlik kokkupuude värbamises – miks ja kui palju?” salvestuse leiad siit, slaidid siit.
11. oktoobril toimunud hübriidseminari “Mida teised teevad tööandja brändingus, mida me oleks võinud eile teha?” salvestuse leiad siit, slaidid siit.
14. novembril toimunud hübriidseminari “Kas tulevikutöö tähendab lühemat töönädalat?” salvestuse leiad siit, slaidid siit.
In this keynote presentation, leading global work time reduction expert and evangelist Joe O’Connor will explore:
🔹the historical context and present-day drivers of the growing international shorter working week movement
🔹why and how organizations are moving to reduced-hour, productivity-focused work models
🔹what the emerging findings from global trials and research is telling us
🔹the interrelationship between AI, remote work, and work time reduction
🔹what this all means for the future of work
After the presentation, we will do group work according to your organization’s challenges in work time reduction.
Seminar scheldule:
13:40-14:00 Gathering and welcome coffee
14:00-14:05 Welcoming by moderator
14:05-14:20 Leonardo Ortega’s presentation “What do global talents want (in Estonia)?”
14:20-15:00 Joe O’Connor’s presentation
15:00-15:20 Q&A for Joe O’Connor
15:20-16:15 Putting Theory into Practice through Group Work
16:15-16:25 Summary
16:25-17:00 Networking, coffee/tea, snacks
NB! Hübriidseminar on inglise keeles.
Joe O’Connor is the Director and Co-founder of the world’s first Center of Excellence in Work Time Reduction, a global partnership initiative with leading people-first transformation company Curium Solutions.
He led four-day week trials all over the world in his previous role as Chief Executive Officer of 4 Day Week Global, supporting hundreds of employers and thousands of employees to make the transition to reduced-hour, productivity-focused working in 2022. These trials were designed based on the pioneering model developed by O’Connor at the beginning of the pandemic, for the world’s first pilot program and research project in his home country of Ireland.Joe now lives in Toronto, having been based in NYC in 2021 and 2022 leading a research project on work time reduction as a visiting research scholar with Cornell University.
❓ Kui teil on lühiajaline plaan ehk eksitseerida organisatsioonina alla aasta, siis töötaja elukaare temaatika, tööandja brändi loomine ja selle elushoidmine ei tasu ära.
❓ Kui aga teie organisatsioon kavatseb eksisteerida ka 1, 5 ja 10 aasta pärast, siis on teil praegu vaja teadlikult tegeleda tulevikuks vajalike inimeste kõnetamisega.
Tugev tööandja bränd võib osutada määrava tähtsusega kvalifitseeritud ja motiveeritud välisspetsialisti meelitamisel ning hoidmisel organisatsioonis. See võib vähendada värbamiskulusid ja suurendada töötajate rahulolu ja pühendumust.
🔹 Miks on tööandja bränd organisatsioonile strateegiliselt oluline? Miks see teema päriselt tegevjuhte puudutab?
🔹 Räägime rahast – kuidas tasub tööandja brändinguga tegelemine ära?
🔹 Milline on kulu, kui te sellega ei tegele?
🔹 Millised on nii globaalsed kui ka Eesti tööturu suundumused?
🔹 Kuidas see kõik juhile maha müüa?
🔹 Kuidas luua tööandja bränd?
🔹 Kuidas juhtida tööandja brändi ja kuidas seda igal aastal eelarvestada?
🔹 Millised on Eesti ja välismaa esmaklassilised tööandja brändid? Kuidas need tekkinud on? Ja mida ma saaks nende kogemustest õppida?
🔹 Era- ja avaliku sektori parimad palad, näiteks mida tegi Saksamaa, et riigile tööandja bränd luua? Kui palju aega kulus ja palju see maksis?
🔹 Millised on suurimad ohud tööandja brändi loomisel?
🔹 Millised on suurimad võimalused tööandja brändi loomisel?
🔹 Kuidas olla tööandja brändi eestvedaja ja kuidas saada oma kolleegid tööandja saadikuteks?
Iga osaleja saab väga praktilised tööriistad, kuidas luua tööandja brändi loomise tasuvusanalüüs juhile; samuti sammud, kuidas alustada brändi loomist, kuidas olla ise tööandja saadik ning jagada oma töötamise kogemust.
Töötuba on interaktiivne.
Seminari ajakava
13.45-14.00 Kogunemine ja tervituskohv
14.00-14.15 Riik kui karjäärisihtkoht: kuidas turundada Eestit?, Kristi Veskus, Work in Estonia turundus- ja kommunikatsioonijuht
14.15-16.00 Kersti Vannase ettekanne
16.00-16.30 Teooria praktikasse viimine
16.30 – … Suhtlemine ja head-koduteed-amps
Kersti Vannas on Eesti tööandja brändingu valdkonna eestvedaja olles töötanud tööandja maine teemadega alates 2005. aastast. Kersti on valdkonna kõige kogeneum tegija – ta on Eestis loonud kõige enim tööandja brände. Ta on ka Eesti esimese tööandja brändingu agentuuri Instar asutaja ja tegevjuht. Kersti omab kogemusi personalivaldkonnas olles töötanud nii finantsorganisatsioonides, IT kui ka tootmisettevõttes. Tal on bakalaureusekraad Tartu Ülikooli majandusteaduskonnast juhtimise ja majanduse modelleerimise suunalt ning cum laude magistrikraad Estonian Business Schoolist, kus ta ühe esimesena Eestis uuris 2006. aastal tööandja brändi ja selle mõjusid. Kersti on hinnatud lektor nii Eestis kui rahvusvaheliselt.
Kersti on kutsunud ellu Eesti Värbamisturundusauhinnad VTA Kickoff, Soome tööandja brändingu auhinnad Magnet Awards ja Atraktiivsete Tööandjate Päeva. Instar on tööandja brändingu agentuur, mis tegeleb tööandja uuringute läbiviimisega ja tööandja brändingu täisteenuste pakkumisega Balti riikides ja Soomes. Instar on üle-euroopalise tööandja brändinguga tegelevate agentuuride EAEBA liige.
Work In Estonia ja PARE esimesel hübriidseminaril jagavad kogenud spetsialistid Helina Pajussaar (Eurora) ja Valeriia Litovchenko (Bob W) praktilisi nõuandeid, kuidas kasutada värbamises tehisintellekti.
Helina Pajussaar räägib lähemalt järgmistest teemadest.
🔹 Mis on AI ja millist kasu saab ta värbamisse tuua?
🔹 Millised erinevad AI tööriistad on olemas, tasulised ja tasuta versioonid?
🔹 Praktilised näited ChatGPT kasutamisest (sotsiaalmeedia teksti genereerimine, värbamiseks sourching’u koodi kirjutamine, töökuulutuse kokkupanek)
🔹 Jah/ei näited soovituse formaadis
🔹 Kasulikud lingid (ettekirjutatud laused, podcast AI teemal jne)
Valeriia Litovchenko räägib täpsemalt järgmistest teemadest.
🔹 Do we need a „human touch“ in recruitment? What does the „human touch concept“ mean?
🔹 What AI can’t do? What are the potential risks when using AI in recruitment? (With examples)
🔹 Poorly crafted outreach messages / generative AI content that pushes away candidates and doesn’t seem genuine
🔹 How do we create a loyal candidate pool? (With examples)
🔸Role of the recruiter’s personal brand
🔸Long-term relationship building strategy
🔸Why it’s essential to connect with people and be out in the real world (not only online)?
🔹How to find a balance between using AI and the human touch in recruitment?
NB: Valeriia Litovchenko ettekanne on inglise keeles.
Seminari ajakava:
9.45-10.00 Kogunemine ja tervituskohv
10.00-10.45 Helina Pajussaare ettekanne
10.45-11.25 Valeriia Litovchenko ettekanne
11.25-12.00 Teooria praktikasse viimine
12.00-… Suhtlemine ja head-koduteed-amps
Helina Pajussaarel on kogemust värbamisel erinevatele positsioonidele 5 aastat, millest AI tööriistu on ta rakendanud töö efektiivsemaks muutmisel juba pool aastat, kasutades eelkõige ChatGPT-d. Lisaks värbamisele on Helina HR generalist, keda huvitab nii personaliarvestus kui ka sisekommunikatsioon ning tööõigus ja töökeskkonda puudutavad teemad. Samuti panustab ta PARE tegemistesse personalispetsialistide kutseeksami hindamiskomisjoni liikmena ja on vabatahtlik Peaasi.ee vaimse tervise kohvikutes.
Valeriia Litovchenko is a Recruitment Lead at hospitality tech startup Bob W here in Tallinn. She is originally from Ukraine and has been living in Estonia for almost 7 years now. Besides being deeply involved with sourcing and recruiting, she is also providing people with career counseling services as a certified career coach.
When talking about Human Touch in Recruitment, she believes that there is a huge room for opportunity. Going beyond what candidates expect, building trust by educating and nurturing applicants, providing great candidate experience, and having a recruiter’s personal brand integrity can give you more than just application numbers. How do you passively source people, and grow a loyal candidate database that cross-refers applicants to me? The key is balancing day-to-day tech innovations while keeping a human touch focus.