Kuidas mõõdan head juhtimist?
Võib-olla oled mõelnud, et tahaksid olla kärbes kohvinurga seinal ja kuulda, mida inimesed päriselt räägivad Sinu ettevõtte juhtimisest? Võib-olla tajud, et ehkki pealtnäha kõik justkui sujub, on töötajate hulgas rahulolematust, käegalöömist või varjatud vastuseisu? Võib-olla on ettevõttes ees suured muudatused ja tead, et selleks on Sul vaja tarkasid juhte ja suurepärast koostööd oma inimestega, aga pole kindel, kas juhid välja veavad? Võib-olla oled lihtsalt üks neist juhtidest, kes tahaks ka heas olukorras teha ikkagi sammukese paremuse poole?
Selleks, et mõõta ettevõtte juhtimiskvaliteedi hetkeseisu, on PARE loonud lihtsa ja tõhusa tööriista – Juhtimisbaromeetri.
Mis on PARE juhtimisbaromeeter?
Juhtimisbaromeeter on indeksi vormis uuring, mis aitab kaardistada inimeste juhtimise kvaliteedi hetkeseisu ettevõttes, võrrelda oma ettevõtte tulemusi teiste Eesti ettevõtete omadega ning kasutada tulemusi uute töötajate värbamisel ja ettevõtte turunduses. See on üks tööriist PARE tööriistakorvis, mis aitab juhtidel teha teadlikke otsuseid ning luua keskkonna, kus inimesed tahavad ja suudavad anda oma parima. Hea juhtimine ei ole iseenesestmõistetav – see nõuab pidevat õppimist, kohanemist ja arengut. PARE aitab Sul seda teekonda läbida teadlikult ja tõhusalt!
PARE juhtimisbaromeetri metoodika
PARE inimeste juhtimise baromeeter tugineb maailmas laialt testitud soovitusindeksi (NPS) metoodikale. Kui soovitusindeks mõõdab klientide lojaalsust, siis inimeste juhtimise indeks hindab juhtimise kvaliteeti ning selle kaudu ka töötajate lojaalsust.
- Fookus juhtimisele: juhtimisbaromeeter hindab, kuidas juhid suudavad töötajate vajadusi mõista ja toetada, andes detailse tagasiside juhtimiskvaliteedi kohta (kui kasutatakse kommenteerimise võimalust);
- Võrdlusmomendid: tulemusi saab analüüsida ajas – näiteks enne ja pärast organisatsioonilisi muudatusi, et hinnata muudatuste mõju. PARE juhtimisbaromeetriga saad võrrelda oma tulemusi ka teiste organisatsioonidega, tänu millele saad hea pildi sellest, kus oma juhtimiskvaliteediga asetsete.;
- Kohene väärtus: tööriist aitab juhtidel teha kiireid ja teadlikke otsuseid töötajate rahulolu suurendamiseks ja pühendumuse tõstmiseks;
Sagedane tagasiside: Regulaarne tagasiside (ideaalis kord kvartalis) loob võimaluse kiiresti reageerida ja parandusi ellu viia.
Metoodika jagab töötajad kolme rühma:
- Rahulolevad töötajad – need, kes hindavad juhtimist kõrgelt ja soovitaksid oma ettevõtet ka teistele.
- Neutraalsed töötajad – need, kes ei ole kindlad, kas nende ettevõtte juhtimine on hea või mitte.
- Rahulolematud töötajad – need, kes ei ole inimeste juhtimisega rahul ja kelle hinnang on pigem negatiivne.
Juhtimisbaromeetri tulemus mõõdab rahulolevate töötajate osakaalu organisatsioonis. Mida kõrgem on rahulolevate töötajate hulk, seda suurem on potentsiaal olla edukas ja arendada tugevat juhtimiskultuuri.
Milline on hea tulemus?
Juhtimisbaromeetri skaala on vahemikus –100% kuni +100%. Kui baromeetri skoor on üle nulli, siis on suurem osa töötajatest rahul inimeste juhtimise kvaliteediga organisatsioonis. Mida kõrgem skoor, seda tugevam on juhtimiskultuur ja seda suurem on organisatsiooni potentsiaal pikaajaliseks eduks.
Miks valida just PARE juhtimisbaromeeter?
PARE juhtimisbaromeeter pakub põhjalikku ülevaadet sellest, kuidas töötajad tajuvad juhtimist oma organisatsioonis. Erinevalt tavapärastest rahulolu või pühendumuse uuringutest keskendub juhtimisbaromeeter just juhtimispraktikate mõjule ja efektiivsusele.
See aitab:
- tuvastada tugevused
- arengukohad
- annab konkreetseid soovitusi juhtimiskvaliteedi parandamiseks
Baromeetri eelised:
- Lihtsus ja kiirus – vastamine võtab töötajatel vaid umbes 2 minutit.
- Aus tagasiside – kuna uuringut viib läbi kolmas osapool (PARE), on suurem tõenäosus saada avameelseid vastuseid.
- Võrdlus teiste ettevõtetega – saad võrrelda oma tulemusi Eesti ettevõtete keskmisega.
- Kasutatav värbamisel ja turunduses – tulemused aitavad näidata organisatsiooni kui head tööandjat.
- Väärtuslikud kommentaarid – uuringu anonüümsus innustab töötajaid jagama ka põhjendusi ja täiendavat tagasisidet.
- Keeltes valik – võimalik täita eesti, inglise ja vene keeles.
Millal ja kuidas PARE juhtimisbaromeetris osaleda?
Kui sageli tagasisidet küsida?
Tagasiside küsimise intervall sõltub eesmärgist ja olemasolevatest töötajakogemuse uuringutest. Soovitame juhtimisbaromeetrit kasutada vähemalt kord aastas. Samuti on see kasulik pärast suuremaid muudatusi organisatsioonis – tulemuste võrdlus enne ja pärast muudatust annab väärtuslikku infot muudatuste mõju kohta.
Osalemine on lihtne ja kiire!
- Alusta Tööandja ankeedi täitmisega – selle leiad
- Võtame Sinuga ühendust ankeedis märgitud meiliaadressi kaudu ning anname juhised, kuidas kutsuda oma organisatsiooni liikmeid baromeetris osalema. Selleks saad kasutada meie poolt ettevalmistatud kutsepõhja.
- Kaks päeva pärast esmast kirja saadame uuringukutsed töötajatele. Juhtimisbaromeetris osalemiseks on aega 5 tööpäeva, kusjuures mittevastanutele saadetakse päeval automaatne meeldetuletus.
- Nädala jooksul peale vastamisperioodi lõppu saadame tulemused ankeedis toodud meiliaadressile. Tulemused on esitatud kujul, mida saad kohe oma töötajatega jagada ja juhtimiskultuuri arendamiseks kasutada.
Koostööpartnerid
Juhtimisbaromeeter on välja töötatud koostöös Recommy’ga. Recommy pakub mugavaid klienditagasiside lahendusi, aidates kogu protsessi automatiseerida. Lisainfo ja koostööideed: info@recommy.com
Veebilehe sisu on kaitstud autoriõigusega ning kopeerimine ja reprodutseerimine on lubatud ainult autori loal.
PARE juhtimisbaromeetri kontseptsiooni välja töötamist on toetatud Eesti Teadusagentuur programmi RITA tegevus 7 raames.