“(P)arenduskonverents: Töökius. Mis on mis?” on konverents, mis on pühendatud töökiusamise ja ahistamise teadvustamisele, mõistmisele ning praktiliste nõuannete jagamisele.
Kaheksa ettekande käigus uurime töökiusamist ja ahistamist teadusuuringute, diskrimineerimise, organisatsioonide seatud piiride ja tööinspektsiooni pilgu läbi. Lisaks kuuleme mitmete organisatsioonide kogemuslugusid ja heidame pilgu õiglase töökeskkonna reguleerimisele rahvusvahelises kontekstis.
Konverentsi eesmärk on aidata osalejatel õppida mõistma, mis on töökius ning mis on ahistamine. Läbi näidete ja kogemuslugude jagavad esinejad väärtuslikke näpunäiteid mõlema väärkäitumise ennetamiseks ja lahendamiseks.
Päeva juhivad Tiina-Katrina Kaber ja Kaspar Karik.
Katri Jürine on Thermory personalijuht ja PARE juhatuse liige.
Kaspar Karik on juht ja algataja. Igapäevaselt toob ta Eesti võimalusi lähemale ettevõtjatele üle maailma juhtides ettevõtet Silva Hunt, juhib ja modereerib üritusi ning esindab Eestit ettevõtlusorganisatsiooni ...
Ühise arutelu käigus püüame paika panna töökiusu ja ahistamise piirid ning saada aru, millisel juhul piire ületatakse.
Töökiusamine on organisatsiooniuuringutes olulisel kohal alates 1990-ndatest seoses tööseaduste arenguga. Mida täpselt mõistame teaduskirjanduse põhjal töökiusamise all ja kuidas see eristub ahistamisest ja diskrimineerimisest? Mis on töökiusamise ...
Ahistamisest, vaimsest vägivallast ja töökiusust räägitakse üha enam, kuid paljud juhid ja töötajad võivad tunda veel pisut segadust ja ebakindlust – ega mina ole kogemata ...
Tööinspektsioon saab iga päev pöördumisi töökiusamise juhtumitest nii töötajatelt kui ka tööandjatelt. Ettekandes kuuleme, millised lood jõuavad Tööinspektsiooni nõustamisteenuseni, millised töövaidlustesse, milliseid vihjeid Tööinspektsioon saab ...
Millal muutub tühine nali või flirt ahistamiseks? Millist ahistamist saab lugeda diskrimineerimiseks? Kuidas lahendatakse ahistamisjuhtumeid diskrimineerimise kontekstis? Milline on tööandja roll ahistamise ärahoidmisel? Kuidas saab aidata soolise võrdõiguslikkuse ...
Ahistamine ja töökiusamine ei tunnista organisatsiooni piire. Olles teenusepakkuja, tuleb olla valmis juhtumiteks, kuhu on kaasatud ka teenusepakkujad või kliendid. Ning tekkinud olukorra analüüs ja lahendus nõuab organisatsioonide omavahelist koostööd.
Lidl Eesti on loonud juhise ning teavituskanalid ahistamise, töökiusu ja diskrimineerimise äratundmiseks ning menetlemiseks, mis annab töötajatele arusaama sellest, kuidas ahistamist, töökiusamist ning diskrimineerimist ära tunda, kuidas sellest teavitada ja ...
Meie ootused ühisosale on alati kõrgemad, kui isiklikult oleme valmis panustama. Kriitilises situatsioonis domineerivad isiklikud väärtused ja huvid üle ühiste väärtuste ja huvide.
Arusaamine mitmekesisusest, kaasatusest ja töökiusust on olnud ajas arenev. Kas stereotüübid ja eelarvamused, ...
Räägime rahvusvahelises organisatsioonis õiglase kohtlemisega seotud regulatsiooni loomisest, saadud õppetundidest ja kuidas see kogemus on abiks minu praeguses töös.
Kristiina ja Katri võtavad päeva jooksul enim tähelepanu saanud, aga ka ehk märkamat jäänud mõtted kokku nii töisest kui ka isiklikust perspektiivist. Esindades erinevaid organisatsioone, aitavad Katri ja Kristiina kinnistada olulisi õpimomente ning avada tööandjate ja personalijuhtide ...
Suur tänu konverentsi koostööpartneritele Eesti Naisuurimus- ja Teabekeskus ENUT, Swedbank, Eesti Ettevõtluskõrgkoolile Mainor ja Nordic Hotel Forum.