PARE personalitöö baasoskuste programm on mõeldud alustavatele ja kogemust koguvatele personalitöötajatele, kes soovivad saada süsteemse ülevaate HR-valdkonna põhiprotsessidest ning kasvatada enesekindlust oma rollis väikeses või keskmises organisatsioonis. Programm käsitleb personalitööd läbi ärivaate: kuidas HR toetab ettevõtte strateegia elluviimist, kultuuri kujundamist ja inimeste heaolu. Õppimine toimub kombineeritult: e-õppe materjalid loovad teoreetilise vundamendi ning kontaktkoolitused keskenduvad aruteludele, praktilistele harjutustele ja oma organisatsiooni näitel lahenduste loomisele. Osalejad koostavad programmiülese kodutöö – iga mooduli fookus on vastavale protsessile. Lõpptulemusena valmib lihtne ja selge personalivaldkonna tegevusplaan oma organisatsiooni jaoks.
Baaskoolitus on üles ehitatud tuginedes personalitöö pädevusringile ja kutsestandardile ning katab kõik vajalikud valdkondlikud oskused, sh personalitöö rolli ja strateegilise vaate, tööandja brändingu, tööjõu ja personali planeerimise, värbamise ja valiku, onboarding’u, tasustamise põhimõtted, töösuhete haldamise (tööõigus), isikuandmete kaitse ja GDPR-i, tööohutuse ja heaolu, inimeste ja organisatsiooni arendamise ning muudatuste juhtimise, samuti andmepõhise personalitöö ja AI kasutamise alused.

Programmi terviklikult läbinutele, kes osalevad kõigis kontaktõppe seminarides, läbivad e-õppekeskkonda laetud materjalid ning teostavad edukalt iseseisvad tööd, väljastatakse programmi lõpus tunnistus. Osalise läbimise puhul väljastame tõendi. Uute teadmiste omandamist saab õppe käigus kontrollida enesehindamistestide kaudu, lisaks annavad koolitajad tagasisidet iseseisvatele töödele.
Õpe toimub hübriidvormis, ühendades e-õppe ja kontaktkoolitused, et toetada nii iseseisvat õppimist kui ka praktilist kogemuste vahetust.
| KOOLITUSMOODUL | Toimumise aeg | Iseseisev | Kontaktõpe | ||
| I | HR tuumpädevused ja roll: strateegia, kultuur ja HR protsessid | 12.02.26 (N) | 10:00 – 16:15 | 5 | 7 |
| II | Tööjõu planeerimine ja tasustamise põhimõtted | 3.03.26 (T) | 10:00 – 16:15 | 5 | 7 |
| III | Tööandja bränding, värbamine ja valik ning onboarding | 10.03.26 (T) | 10:00 – 15:15 | 5 | 6 |
| IV | Töösuhete haldamine, GDPR ja isikuandmete kaitse | 31.03.26 (T) | 10:00 – 15:15 | 5 | 6 |
| V | Inimeste ja organisatsiooni arendamine ja muudatuste juhtimine | 21.04.26 (T) | 10:00 – 15:15 | 5 | 6 |
| VI | Tööohutus ja heaolu, tervisedendus | 30.04.26 (N) | 10:00 – 15:15 | 5 | 6 |
| VII | AI personalitöös ja HR mõõdikud (e-õpe) | 12.05.26 (veebis) | 10:00 – 15:15 | 5 | 6 |
| VIII | Minu kui personalitöötaja professionaalne areng | 26.05.26 (T) | 10:00 – 15:30 | 5 | 6 |
| 40 | 50 | ||||
| KOKKU | 90 | ||||
NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi koolituse programmis ja ajakavas.
Programmi koolitajad tunnevad põhjalikult õpetatavat teemat ning on kursis valdkonna suundumustega, tunnevad täiskasvanukoolituses kasutatavaid meetodeid ning oskavad valida sobivaima meetodi konkreetses situatsioonis. Personalitöö baasoskuste koolitajateks on Irene Metsis, Egle Saska, Indrek Sarjas, Evely Gorobinski, Keiu Kaitsa ja Pirkko-Liis Harkmaa. 2026. aasta kevadeks on saanud programm ka värskenduse programmijuhi Kadi Piikovi käe all, kes on ka üks koolitajatest. Koolitajate kohta saad pikemalt lugeda ajakava moodulite lõikes lahti klikates.
Osalemine PARE liikmele 1999 €+km, teistele 2699 €+km. (Liikmelisuse kohta leiad infot SIIT!)
Kõik moodulid saab võtta ka eraldi.
6 ak/h mahu moodul on PARE liikmele 249 €+ km, teistele 339 €+ km.
7 ak/h mahu moodulid on PARE liikmele 279 €+ km, teistele 369 €+ km.
Koolitusprogrammi eest on võimalik tasuda ühes osas või kokkulepitud osamaksete kaupa! Kirjuta oma soovist info@pare.ee.
Hind sisaldab õppematerjale ja kohvipause koolitusklassis toimuvate praktikumide ajal. Lõunasöök ei sisaldu hinnas.
Eraisikuna tasumisel on võimalik taotleda tulumaksutagastust. Täiendkoolitusasutusena esitame iga aasta 1. veebruariks Maksu- ja Tolliametile andmed eraisikute poolt eelmisel aastal tasutud koolituskulude kohta.
Esimene moodul annab alustavale personalitöötajale selge ülevaate, kes on HR organisatsioonis, mille eest ta vastutab ning kuidas HR-i igapäevased tegevused toetavad ettevõtte toimimist ja eesmärke. Osalejad saavad ülevaate organisatsiooni peamistest HR-protsessidest ning mõtestavad, kuidas nende kaudu toetada äri-eesmärke ja soovitud kultuuri.
Irene Metsis ( Koolitaja/ Konsultant)
Irene omab personalijuhtimise valdkonna kogemust üle 25 aasta olles töötanud personalijuhina Eesti Energias, Majandusministeeriumis, Telias, Skanskas, G4S, Ragn Sellsis ja AS Tallinna Linnatranspordis. Lisaks on ta koolitaja ja konsultant juba üle 20 aasta. Irene on ka lemmiklooma toidu brändi FendaF üks loojatest ning tegeleb ärimudeli arendamisega. Ta on lõpetanud EBS rahvusvahelise ärijuhtimise, läbinud mitmeid juhtimise- ja nõustamisalaseid treeninguid, õppinud psühholoogiat ning lõpetanud Executive MBA programmi.
Tunneb personalitöö rolli organisatsioonis, mõistab peamisi HR-protsesse ning oskab seostada HR-tegevusi ettevõtte strateegia ja kultuuriga
Teine moodul annab teadmised, kuidas personalitöötaja saab algtasemel ja praktiliselt toetada ettevõtte tööjõu vajaduste planeerimist ning kujundada selged ja lihtsad tasustamise põhimõtted. Osalejad saavad ülevaate, mis on tööjõu planeerimine algtasemel, millest koosneb töötasu, kuidas tulemustasu toetab eesmärkide saavutamist.
Moodulis käsitletakse ka palkade läbipaistvuse direktiivi.
Egle Saska, õppejõud Tallinna Majaduskoolis
Egle on lõpetanud ärijuhtimise eriala TalTechis, õiguse eriala Tallinna Majanduskoolis ning kaitsnud magistrikraadi organisatsioonikäitumises Tallinna Ülikoolis. Ta on personalitööd teinud alates 1995. aastast erinevates ettevõtetes: Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Tammiste Personalibüroo ja ehitusprojekteerimisettevõte PCC Projekt. Egle on personalitöö õppeainete lektor Tallinna Majanduskoolis, kus õppurid on valinud ta mitmel korral lemmiklektorite sekka. Egle panust personalitöötajate koolitamisel on PARE tunnustanud südamega teostaja tiitliga. Eglel on personalijuht tase 7 kutsetunnistus.
oskab algtasemel planeerida tööjõuvajadust ning kujundada selgeid ja lihtsaid tasustamise põhimõtteid
Kolmas moodul keskendub sellele, kuidas tuua organisatsiooni sobivad inimesed ning tagada neile sujuv sisseelamine. Moodul keskendub olukordadele, millega algaja personalitöötaja kõige sagedamini kokku puutub.
Indrek Sarjas, G4S personalidirektor
Indrek omab personalivaldkonna kogemust alates 2005. aastast olles töötanud CV Keskuses, Swedbankis ja alates 2013. aastast rahvusvahelises turvalahendusi pakkuvas ettevõttes G4S personalijuhina ja värbamisjuhina ning alates 2019. aastast personalidirektorina.
Lisaks personalitööle on Indrek töötanud Swedbank Liisingus haldurina, mis on andnud lisaks väärtusliku kogemuse äripoolelt. Aastatel 2016-2018 oli Indrek Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE juhatuse liige ja võtab siiani aktiivselt osa PARE tegevustest olles nii töörühmade liige, PARE baaskoolituse koolitaja kui ka kuuludes kutseeksami komisjoni.
teab värbamisprotsessi etappe, oskab koostada töökuulutusi ning kavandada süsteemset töötaja sisseelamist
Mooduli läbinu teab peamiseid värbamise, töölepingu sõlmimise, täitmise, muutmise ja lõpetamisega seotud nõudeid ja dokumente, mõistab töö- ja puhkeaja ning puhkuse arvestuse ja tasustamise põhimõtteid, omab ülevaadet, kuidas toimetada töötajate isikuandmetega ning teab, mida teha, kui on tekkinud töövaidlus.
Osalejad saavad lihtsad töösuhte mallid.
Pirkko-Liis Harkmaa on Soraineni nõunik ja vandeadvokaat, kes on tööõigusega tegelenud üle 27 aasta ning nõustanud väga erinevate valdkondade tööandjaid. Tal on laialdane kogemus tööelus ja töösuhete korraldamisel tekkivate õiguslike küsimuste lahendamisel.
Lisaks nõustamistööle on ta kogenud koolitaja ja esineja, andes aastaid loenguid Tartu Ülikooli õigusteaduskonnas ning esinedes regulaarselt tööõiguse seminaridel ja veebiseminaridel. Ta viib läbi ka tellimuskoolitusi, käsitledes mh töösuhte elukaart, töö- ja puhkeaja ning tasustamise põhimõtteid ning töötajate konfidentsiaalsus- ja konkurentsikohustusi eri sektorites.
Ta usub, et teadlik ja õiguslikult korrektne tegutsemine on toimivate töösuhete alus ning peab oluliseks oma teadmiste ja kogemuste jagamist juhtide ja personalitöötajatega.
tunneb töösuhte elukaart ning oskab töösuhteid ja isikuandmeid hallata kooskõlas tööõiguse ja andmekaitse nõuetega
V moodul keskendub sellele, kuidas toetada inimeste ja organisatsiooni arengut ning annab algteadmised muudatuste juhtimisest. Käsitlemisele tulevad arengu- ja tulemusvestluste läbiviimine, erinevad õppimis- ja arendusvormid (70–20–10), õppimiskultuuri kujundamine ning organisatsiooni arendamise põhimõtted. Samuti vaadeldakse, kuidas personalitöötaja saab toetada muudatuste elluviimist, olles juhtidele partneriks nii sisukate vestluste kui ka praktiliste lahenduste loomisel.

Kadi on õppinud ärijuhtimist Tallinna Tehnikaülikoolis ning personalijuhtimist Mainori Kõrgkoolis. Hetkel omandab ta strateegilise juhtimise magistrikraadi Tartu Ülikoolist. Kadil on 20 aastat personalitöö kogemust, millest enamus on seotud koolitus-arendusvaldkonnaga suurtes ettevõtetes. Kadi on antud programmi programmijuht.
mõistab inimeste ja organisatsiooni arendamise olulisust ning oskab toetada arenguvestlusi ja muudatuste elluviimist.
Moodul annab personalitöötajale baasteadmised tööohutusest, töötervishoiust ja tervisedendusest. Keskendutakse sellele, kuidas toetada turvalist ja tervist hoidvat töökeskkonda. Räägitakse tööandja, juhi ja töötaja vastutusest, töökeskkonna riskidest (sh psühhosotsiaalsed riskid ja vaimne tervis) ning sellest, kuidas luua tervist toetav töökeskkond. Osalejad kavandavad oma organisatsiooni jaoks realistlikud tööohutuse ja heaolu fookused, mis aitavad vähendada riske ja toetada töötajate püsivat võimekust.
Tööohutuse ja töötervishoiu korraldamine, sh
Mõtestatud ja järjepidev tervisedendus töökohal

Evely on omandanud bakalaureuse kraadi EBSis rahvusvahelises ärijuhtimises ning magistrikraadi Tallinna Ülikoolis organisatsioonikäitumise erialal. Inimeste ja tiimide juhtimine on olnud Evely tööks juba üle 20 aasta, sellest viimased 16 aastat on ta olnud pühendunud personalijuhtimise valdkonnale. Töötajate heaolu, rõõm tehtavast tööst ja lihtne hoolimine igast inimesest on viinud teda sügavamalt kokku tööohutuse ja töötervishoiu teemadega. Evely on juhtinud mainitud valdkondi nii teenindus- kui tootmissektori rahvusvahelistes suurettevõtetes. Praegune töö SOL Baltics OÜ Baltikumi personali- ja kvaliteedijuhina on andnud Evelyle suurepärase võimaluse juhtida tiime ja arendada ettevõtet nii Eestis, Lätis kui Leedus. PARE kaudu on Evely olnud viimased 11 aastat vabatahtlik panustaja Eesti personalijuhtimise ning inimeste juhtimiskvaliteedi arendamisse nii töörühmades kui juhatuse liikme ja juhatuse esimehena. Mentorina aitab ta aga edendada juhtimiskvaliteeti Eesti erinevates ettevõtetes.
tunneb tööohutuse ja heaolu valdkonna põhikohustusi ning oskab kavandada järjepidevaid tööohutuse ja tervisedenduse tegevusi
E-õppe moodul annab personalitöötajale baasteadmised tehisintellekti (AI) kasutamisest HR-töös. Käsitletakse, milleks AI-d saab praktikas kasutada (nt töökuulutuste, protseduuride ja kommunikatsioonitekstide mustandid, ideede genereerimine, lihtne andmete kokkuvõtete loomine) ning milliseid piire tuleb andmekaitse ja eetika vaates hoida. Osaleja õpib kasutama AI-d nutika abilisena, säilitades inimliku otsustusõiguse ja järgides isikuandmete kaitse põhimõtteid.
Mooduli teises osas keskendutakse HR mõõdikute mõistmisele ja selgitamisele. Eesmärk on, et osaleja oskaks valida sobivad mõõdikud ning anda need selgete sõnumitega edasi juhtidele.

Keiu teekond personalivaldkonnas algas rohkem kui 15 aastat tagasi, kui pidi värske osakonnajuhina endale meeskonna värbama. Inimestega töö meeldis talle sedavõrd, et jättis senise eriala, läks uuesti ülikooli ja sukeldus ülepeakaela personaliteemadesse. Aastate jooksul on ta pidanud erinevaid HR valdkonna ameteid, alates värbajast kuni tööandja turundus- ja värbamisagentuuri tegevjuhini välja. 2023. a otsustas saada ettevõtjaks ning asutas Empleri. Keiu on aidanud enam kui 300-l organisatsioonil tööturul efektiivselt ja silmapaistvalt toimida.
Keiu peamine eesmärk on aidata personalitöötajatel oma aega vabastada ja tööd tõhusamalt teha. Ta on veendunud, et personalitöötajate oskused ja võimekus mõjutavad kogu organisatsiooni heaolu.
Egle Saska, õppejõud Tallinna Majaduskoolis
Egle on lõpetanud ärijuhtimise eriala TalTechis, õiguse eriala Tallinna Majanduskoolis ning kaitsnud magistrikraadi organisatsioonikäitumises Tallinna Ülikoolis. Ta on personalitööd teinud alates 1995. aastast erinevates ettevõtetes: Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Tammiste Personalibüroo ja ehitusprojekteerimisettevõte PCC Projekt. Egle on personalitöö õppeainete lektor Tallinna Majanduskoolis, kus õppurid on valinud ta mitmel korral lemmiklektorite sekka. Egle panust personalitöötajate koolitamisel on PARE tunnustanud südamega teostaja tiitliga. Eglel on personalijuht tase 7 kutsetunnistus.
oskab kasutada tehisintellekti personalitöös toetava tööriistana ning valida ja selgitada juhile olulisemaid HR-mõõdikuid
Lõppmoodulis seotakse kogu programm tervikuks ning fookuses on personalitöötaja isiklik arenguteekond. Osalejad analüüsivad oma tugevusi ja arenguvajadusi HR-pädevuste lõikes, seovad programmi jooksul loodud “tükid” oma organisatsiooni HR-baassüsteemi kavandiks ning sõnastavad konkreetse 1–2 aasta arenguplaani. Juttu tuleb ka enesehoidmisest, professionaalsest võrgustikust ja toetavatest praktikatest (nt mentor, coach, supervisioon).
Irene Metsis, personalijuht AS Tallinna Linnatransport
Irene Metsis omab personalijuhtimise valdkonna kogemust üle 25 aasta olles töötanud personalijuhina Eesti Energias, Majandusministeeriumis, Telias, Skanskas ja G4S, Ragn Sellsis. Täna on ta abiks organisatsioonikultuuri ja personalijuhtimise arendamises AS Tallinna Linnatranspordis. Lisaks on ta koolitaja ja konsultant juba üle 20 aasta. Irene on ka lemmiklooma toidu brändi FendaF üks loojatest ning tegeleb ärimudeli arendamisega. Ta on lõpetanud EBS rahvusvahelise ärijuhtimise, läbinud mitmeid juhtimise- ja nõustamisalaseid treeninguid, õppinud psühholoogiat ning lõpetanud Executive MBA programmi.

Kadi on õppinud ärijuhtimist Tallinna Tehnikaülikoolis ning personalijuhtimist Mainori Kõrgkoolis. Hetkel omandab ta strateegilise juhtimise magistrikraadi Tartu Ülikoolist. Kadil on 20 aastat personalitöö kogemust, millest enamus on seotud koolitus-arendusvaldkonnaga suurtes ettevõtetes. Kadi on antud programmi programmijuht.
Täiendava informatsiooni koolituse korralduse kohta leiad PARE õppekorralduse alustest ja kvaliteedi tagamise korrast.