ARENGUPROGRAMM

ARENGUPROGRAMM: Personalitöö baasoskused 2025. aasta sügis

Personalitöö baasoskuste arenguprogramm annab Sulle teoreetilised alusteadmised ja praktilised oskused personalivaldkonda sisenemiseks või uuel töökohal professionaalsuse tõstmiseks. Õpirada sobib Sulle olenemata sellest, kas oled laiema rolliga personalispetsialist või tegutsed spetsiifilisemalt mõne kitsama valdkonna teemadega (nagu koolitus, värbamine, tööohutus). Uuenduslik e-õpet ja praktilisi töötube kombineeriv programm on disainitud PARE pädevusmudeli põhjal ning valmistab Su ette oma töörollis teadlikult ja professionaalselt tegutsema.

Personalitöö baasoskuste programm on suunatud personalitöö valdkonda sisenejatele, vähese kogemusega personalispetsialistidele ning personalitööd tegevatele teiste ametikohtade esindajatele (raamatupidajad, sekretärid, juhiabid, büroojuhid jne).

Baaskoolitus on ülesse ehitatud tuginedes personalitöö pädevusmudelile ja kutsestandardile ning katab kõik vajalikud valdkondlikud oskused – töösuhete haldamine, tööohutus ja heaolu, inimeste ja organisatsiooni arendamine, personali planeerimine, värbamine ja valik ning tasustamine. Programm algab personalitööks vajalike teadmiste, oskuste ja hoiakutega tutvumisega ning lõppeb isikliku arenguplaani koostamisega.

Õpiväljundid ehk programmi läbinu:

  1. tunneb personalivaldkonna pädevusmudelit, mõistab selle sisu ning oskab seda kasutada oma taseme ja arengupotentsiaali hindamiseks;
  2. oskab välja selgitada tööjõu vajaduse organisatsioonis ning vastavalt sellele personali planeerida, töökohti kujundada ning tasustada;
  3. teab erinevaid värbamise võimalusi, oskab koostada töökuulutusi ning töötab iseseisvalt välja värbamise protsessi koos hindamismeetodite ning valiku tegemise kriteeriumitega;
  4. tunneb erinevaid lepingulisi töö tegemise vorme, mõistab nende erinevusi ning oskab valida sobivaima lähtudes tööandja ja töötaja huvidest;
  5. oskab koostada personaliarvestuse dokumente ning teab, kuidas personalialaseid andmeid koguda, hallata ja analüüsida;
  6. mõistab inimeste ja organisatsiooni arendamise vajalikkust, oskab töötaja arendusvajadust hinnata ning sellest lähtuvalt valida sobiva meetodi ja hiljem protsessi tulemuslikkust analüüsida;
  7. tunneb seadusandlusest tulenevaid kohustusi tööohutuse ja heaolu valdkonnas ning omab teadmisi kuidas korraldada mõtestatud ja järjepidevaid tööohutuse ja heaolu tegevusi organisatsioonis.

Programmi terviklikult läbinutele, kes osalevad kõigis kontaktõppe seminarides, läbivad e-õppekeskkonda laetud materjalid ning teostavad edukalt iseseisvad tööd, väljastatakse programmi lõpus tunnistus. Osalise läbimise puhul väljastame tõendi. Uute teadmiste omandamist saab õppe käigus kontrollida enesehindamistestide kaudu, lisaks annavad koolitajad tagasisidet iseseisvatele töödele.

Kuidas õpe toimub?

Programmi ülesehitus on paindlik – iseseisvalt ja omas tempos läbitavad õpiampsud (videod, õpitut kinnistavad testid, iseseisvad ülesanded) e-õppes, vahelduvad praktiliste kohapealsete töötubadega neljapäeviti, kus kohtud grupikaaslaste ja koolitajatega, et õpitu üle arutleda, tõstatada olulisi küsimusi ja töötada grupis.

Õppe maht: 88 akadeemilist tundi, millest 50 ak/h on kontaktõpe ning 38 ak/h iseseisev õpe.

KOOLITUSMOODUL Toimumise aeg Iseseisev Kontaktõpe
I Personalitöötaja tuumpädevused ja roll organisatsioonis 25.09.25 09:30 – 15:45 3 7
II Personali planeerimine ja tasustamine 2.10.25 09:30 – 15:45 6 7
III Värbamine ja valik 16.10.25 09:30 – 14:45 2 6
IV Töösuhete haldamine 30.10.25 09:30 – 14:45 18 6
V Inimeste ja organisatsiooni arendamine 13.11.25 09:30 – 14:45 3 6
VI Tööohutus ja heaolu 27.11.25 09:30 – 14:45 2 6
VII Personaliuuringud 4.12.25 09:30 – 14:45 2 6
VIII Minu kui personalitöötaja professionaalne areng 18.12.25 09:30 – 15:00 2 6
38 50
KOKKU 88

NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi koolituse programmis ja ajakavas.


Kes on koolitajad?

Programmi koolitajad tunnevad põhjalikult õpetatavat teemat ning on kursis valdkonna suundumustega, tunnevad täiskasvanukoolituses kasutatavaid meetodeid ning oskavad valida sobivaima meetodi konkreetses situatsioonis. Personalitöö baasoskuste koolitajateks on Irene Metsis, Egle Saska, Kaire Vahermets, Maria Veltmann, Indrek Sarjas, Evely Gorobinski, Kadi Piikov ja Meeli Miidla-Vanatalu. Koolitajate kohta saad pikemalt lugeda ajakava moodulite lõikes lahti klikates.

Hind:

Osalemine PARE liikmele 1899€+km, teistele 2499€+km. (Liikmelisuse kohta leiad infot SIIT!)

Koolitusprogrammi eest on võimalik tasuda ühes osas või kokkulepitud osamaksete kaupa! Kirjuta oma soovist info@pare.ee.

Hind sisaldab õppematerjale ja kohvipause koolitusklassis toimuvate praktikumide ajal. Lõunasöök ei sisaldu hinnas. 

Eraisikuna tasumisel on võimalik taotleda tulumaksutagastust. Täiendkoolitusasutusena esitame iga aasta 1. veebruariks Maksu- ja Tolliametile andmed eraisikute poolt eelmisel aastal tasutud koolituskulude kohta.

Esimeses arenguprorgammi moodulis tutvutakse personalitöös vajalike teadmiste, oskuste ja hoiakutega ning PARE pädevusmudeliga. Lisaks vaadatakse, missugune on personalitöötaja roll organisatsioonis ning kuidas saab personalitöötaja mõjutada organisatsioonikultuuri loomist, aga ka organisatsiooni strateegia elluviimist ning eesmärkide täitmist.

Personalitöötaja pädevusraamistik

  • Personalitöös vajalikud teadmised, oskused ja hoiakud
  • PARE personalitöö pädevusmudel ja selle tuumpädevused

Organisatsioonikultuur ja -strateegia

  • Organisatsiooni olemus, strateegia ja ärimudel
  • Tööelu mõjutavad trendid
  • Organisatsioonikultuuri olemus
  • Organisatsioonikultuuri kujundamine läbi personalitöö
Koolitaja:

Irene Metsis (Personalijuht/ Koolitaja/ Konsultant)
Irene omab personalijuhtimise valdkonna kogemust üle 25 aasta olles töötanud personalijuhina Eesti Energias, Majandusministeeriumis, Telias, Skanskas, G4S, Ragn Sellsis ja AS Tallinna Linnatranspordis. Lisaks on ta koolitaja ja konsultant juba üle 20 aasta. Irene on ka lemmiklooma toidu brändi FendaF üks loojatest ning tegeleb ärimudeli arendamisega. Ta on lõpetanud EBS rahvusvahelise ärijuhtimise, läbinud mitmeid juhtimise- ja nõustamisalaseid treeninguid, õppinud psühholoogiat ning lõpetanud Executive MBA programmi.

Õpiväljund:

tunneb personalivaldkonna pädevusmudelit, mõistab selle sisu ning oskab seda kasutada oma taseme ja arengupotentsiaali hindamiseks;

Teises arenguprogrammi moodulis on fookuses personali planeerimine ja tasustamine. Moodul annab mõistmise, mil moel tööd inimestega planeerida, analüüsida ja kujundada ning ülevaate kõigist osadest alates organisatsiooni sisemisest ja välisest tööjõu pakkumisest ja nõudlusest kuni tasusüsteemi loomise ja elluviimiseni.

 Personali planeerimine

  • Organisatsiooni sisemine ja väline tööjõu pakkumine ja nõudlus
  • Tööjõu vajaduse väljaselgitamine (sh tööjõuvoolavus)
  • Tööjõu pika- ja lühiajaline planeerimine
  • Töö analüüs ja ametijuhendite koostamine
  • Töö kujundamine ja kohandamine
  • Töötamise erinevad vormid (sh renditöö, tööampsud, kärgtöö ja projektipõhine töö)

Tasustamine

  • Tasustamise eesmärgid ja strateegiad
  • Kogutasu komponendid
  • Tulemustasustamine
  • Tööandja väärtuspakkumine
  • Tasusüsteemi loomise etapid
  • Palkade analüüs (sh palgauuringus osalemine)
  • Tasusüsteemide üle vaatamine ja kommunikatsioon
  • Tööjõukulud
Koolitaja:

Egle Saska,  HR Business Partner, PCC Projekt
Egle on lõpetanud ärijuhtimise eriala TalTechis, õiguse eriala Tallinna Majanduskoolis ning kaitsnud magistrikraadi organisatsioonikäitumises Tallinna Ülikoolis. Ta on personalitööd teinud alates 1995. aastast erinevates ettevõtetes: Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Tammiste Personalibüroo ja praegu ehitusprojekteerimisettevõte PCC Projekt. Egle on personalitöö õppeainete külalislektor Tallinna Majanduskoolis, kus õppurid on valinud ta mitmel korral lemmiklektorite sekka. Egle panust personalitöötajate koolitamisel on PARE tunnustanud südamega teostaja tiitliga. Eglel on personalijuht tase 7 kutsetunnistus.

 

Õpiväljund:

oskab välja selgitada tööjõu vajaduse organisatsioonis ning vastavalt sellele personali planeerida, töökohti kujundada ning tasustada;

Organisatsiooni jaoks sobilike oskuste, hoiakute ja potentsiaaliga inimeste kindlakstegemine, ligimeelitamine ja hindamine on oluline osa personalitööst. Koolitusmoodul “Tõhus värbamine ja valik” annab baasteadmised ja ettevalmistuse värbamisprotsessi läbiviimiseks või toetamiseks spetsialisti tasandil.

Teemad:
  • Värbamise ja valiku protsess ja plaani koostamine
  • Levinumad värbamismeetodid ja -allikad;
  • Ametikoha profiili loomine ja atraktiivse töökuulutuse koostamine
  • Hindamismeetodid
  • Lõppvalik ja tagasiside andmine
  • Tööturu trendid värbamises
Koolitaja:

Indrek Sarjas, G4S personalidirektor
Indrek
omab personalivaldkonna kogemust alates 2005. aastast olles töötanud CV Keskuses, Swedbankis ja alates 2013. aastast rahvusvahelises turvalahendusi pakkuvas ettevõttes G4S personalijuhina ja värbamisjuhina ning alates 2019. aastast personalidirektorina.
Lisaks personalitööle on Indrek töötanud Swedbank Liisingus haldurina, mis on andnud lisaks väärtusliku kogemuse äripoolelt. Aastatel 2016-2018 oli Indrek Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE juhatuse liige ja võtab siiani aktiivselt osa PARE tegevustest olles nii töörühmade liige, PARE baaskoolituse koolitaja kui ka kuuludes kutseeksami komisjoni.

PARE on tunnustanud Indrekut tiitliga südamega uuendaja 2019 ja ta on saanud G4S värbamisturunduse auhindade jagamisel kolmanda koha julgete ja mänguliste värbamiskampaaniate eest.

Õpiväljund:

teab erinevaid värbamise võimalusi, oskab koostada töökuulutusi ning töötab iseseisvalt välja värbamise protsessi koos hindamismeetodite ning valiku tegemise kriteeriumitega;

Töö personalialaste andmete ja dokumentidega on delikaatne, nõuab täpsust ja teadmisi tööõigusest. Koolitusmoodul “Töösuhete haldamine” annab põhjalikud eelteadmised ja praktilised tööriistad, millega organisatsioonis töösuhteid puudutavaid protsesse spetsialistina täpselt ja seadusest tulenevaid kohustusi järgides korraldada.

Töösuhted

  • Personalialaste andmete haldus
  • Levinumad personaliinfosüsteemid ning andmehalduse efektiivistamise viisid
  • Personaliarvestuse dokumentide koostamine
  • Töö analüüs ja ametijuhendite koostamine

Tööõigus (e-loengud)

  • Lepingud töö tegemiseks
  • Töölepingu sõlmimine I protsess ja tingimused
  • Töölepingu sõlmimine II tüüptingimused teavitamine ja kokkulepped
  • Erikokkulepped töölepingus
  • Ärisaladus, konkurentsipiirang, leppetrahv
  • Töölepingu tingimuste muutmine
  • Töötasu maksmise kohustus
  • Töö- ja puhkeaeg
  • Töötaja põhipuhkus
  • Renditöö ja töötaja välismaalt
  • Kaugtöö
  • Töötaja varaline vastutus
  • Töölepingu lõppemine: töötaja algatusel
  • Töölepingu üleminek. Töölepingute kollektiivne ülesütlemine
  • Töövaidluste lahendamine töövaidluskomisjonis
Koolitajad:

Meeli Miidla-Vanatalu (tööõiguse e-loengud)

Tööinspektsiooni peadirektori asetäitja

 

 

 

 

 

Kaire Vahermets, Lidli personalihalduse tiimi juht

Kaire Vahermets on lõpetanud kasvatusteaduste eriala Tallinna ülikoolis. Teadmised personalivaldkonnast on ta aastate jooksul omandanud läbi erinevate koolitusprogrammide alustades personalitöö baaskursusest ja seejärel juba mitmete spetsiifiliste valdkonna- ning juhtimisprogammide läbi. Ta on personalitööd teinud alates 2001. aastast. Kaire alustas Swedbankis personalikonsultandina, töötas hiljem seal tasustamise valdkonnas ning aastaid töösuhete üksuse juhina. 2020. aastal aitas ta ülesehitada Lidl Eesti personalihalduse teenuseid ning juhib hetkel Lidlis personalihalduse tiimi, vastutades nii personali-, kui palgaarvestuse eest.

Õpiväljundid:
  1. tunneb erinevaid lepingulisi töö tegemise vorme, mõistab nende erinevusi ning oskab valida sobivaima lähtudes tööandja ja töötaja huvidest;
  2. oskab koostada personaliarvestuse dokumente ning teab, kuidas personalialaseid andmeid koguda, hallata ja analüüsida;

Organisatsiooni arengu seisukohalt on oluline mõista, kuidas toetada sealsete inimeste arengut ja õppimist. Koolitusmoodul “Inimeste ja organisatsiooni arendamine” tutvustab terviklikult koolitus- ja arendusprotsessi osasid ning aitab mõista, mil moel oma organisatsioonis arendustegevust korraldada. Tutvud tänaste- ja tulevikutrendide ning parimate praktikatega inimeste arendamises organisatsioonides.

Teemad:
  • Õppimine organisatsioonis ja töötajate arendamise põhimõtted.
    – Tulevikutrendid ja kompetentsid.
  • Koolitus- ja arendusprotsess organisatsioonis
    – Arendusvajaduse hindamine
    – Erinevate osapoolte rollid arendusprotsessis
    – Ressursside planeerimine arenguplaani koostamisel
    – Sobivate arendustegevuste vormide valikKoolitusprogrammi koostamine ja -protsessi korraldamine
  •  Tulemuslikkuse hindamine ja analüüs
    – Järeltegevused
  • Parimad praktikad inimeste arendamisel organisatsioonis
Koolitaja:

Kadi Piikov

Kadi on õppinud ärijuhtimist Tallinna Tehnikaülikoolis ning personalijuhtimist Mainori Kõrgkoolis. Hetkel omandab ta strateegilise juhtimise magistrikraadi Tartu Ülikoolist. Kadil on 20 aastat personalitöö kogemust, millest enamus on seotud koolitus-arendusvaldkonnaga suurtes ettevõtetes. Viimased 2 aasta juhib ta töötajakogemuse valdkonda energeetikasektoris. Kadi osaleb PARE koolituste ja kutsetegevuste töörühmas.

Õpiväljund:

mõistab töötajate arendamise vajalikkust, oskab töötaja arendusvajadust hinnata ning sellest lähtuvalt valida sobiva meetodi ja hiljem protsessi tulemuslikkust analüüsida;

Ohutu ja tervist edendava töökultuuri loomine toimub läbi tööandja teadliku ja järjepideva tegevuse, töötajate ja juhtide kaasamise ja nende teadlikkuse suurendamise ning muidugi ka töötervishoiu ja -ohutusalaste nõuete järgimise ning täitmise. Koolitusmoodul “Tööohutus ja heaolu” annab baasteadmised, kuidas organisatsioonis töötervishoiu ja tööohutuse alast tegevust korraldada ning tervist edendavat ja ohutut töökultuuri luua ning arendada.

Tööohutuse ja töötervishoiu korraldamine, sh

  • seadusandlusest tulenevad kohustused ja vastutus;
  • töötjate ohutusalane juhendamine;
  • ohutegurid töökeskkonas ja riskianalüüs;

Mõtestatud ja järjepidev tervisedendus töökohal

 

Koolitaja:

Evely Gorobinski, SOL Baltics personali- ja kvaliteedijuht
Evely on omandanud bakalaureuse kraadi EBSis rahvusvahelises ärijuhtimises ning magistrikraadi Tallinna Ülikoolis organisatsioonikäitumise erialal. Inimeste ja tiimide juhtimine on olnud Evely tööks juba üle 20 aasta, sellest viimased 16 aastat on ta olnud pühendunud personalijuhtimise valdkonnale. Töötajate heaolu, rõõm tehtavast tööst ja lihtne hoolimine igast inimesest on viinud teda sügavamalt kokku tööohutuse ja töötervishoiu teemadega. Evely on juhtinud mainitud valdkondi nii teenindus- kui tootmissektori rahvusvahelistes suurettevõtetes. Praegune töö SOL Baltics OÜ Baltikumi personali- ja kvaliteedijuhina on andnud Evelyle suurepärase võimaluse juhtida tiime ja arendada ettevõtet nii Eestis, Lätis kui Leedus. PARE kaudu on Evely olnud viimased 11 aastat vabatahtlik panustaja Eesti personalijuhtimise ning inimeste juhtimiskvaliteedi arendamisse nii töörühmades kui juhatuse liikme ja juhatuse esimehena. Mentorina aitab ta aga edendada juhtimiskvaliteeti Eesti erinevates ettevõtetes. Evely omab personalijuhi 8. taseme kutsetunnistust ning ta on pälvinud PARE tunnustuse kui Südamega Arendaja.

Õpiväljund:

tunneb seadusandlusest tulenevaid kohustusi tööohutuse ja heaolu valdkonnas ning omab teadmisi kuidas korraldada mõtestatud ja järjepidevaid terviseedenduse tegevusi organisatsioonis.

Teemad:
  • Kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed uuringud organisatsioonis
  • Individuaalse uurimise ja hindamise meetodid

E-õppes (Moodle)

  • Personalialaste andmete kogumine ja analüüs (e-loeng, Velli Parts)
  • Küsitlusuuring (e-loeng, Velli Parts)
  • Intervjueerimine (e-loeng, Velli Parts)

Koolitaja:

Maria Veltmann, Tripod partner

Maria on lõpetanud Tartu Ülikooli psühholoogia eriala, ta on jätkanud oma õpinguid Tallinna Tehnikaülikoolis ärikorralduse magistriõppes.

Maria on Tripodi partner. Valdkonniti tegeleb Maria Tripodis eelkõige värbamise ja uuringutega. Nendel teemadel käib Maria külalislektorina loenguid lugemas ülikoolides. Õppija rollis on tema enda viimane kogemus EBSi diplomiprogramm.

Varem on Maria töötanud Amropis.

Arenguprogrammi viimases moodulis võetakse ühiselt õpitu kokku ning koostatakse isiklik arenguplaan, mis aitab tulevikuks sihte seada.

  • Kuidas arendada järjepidevalt oma professionaalsust personalivaldkonnas?
  • Arenguprogrammi viljade noppimine ja järgmiste sammude planeerimine
  • Personalitöö kutsestandard ja kutse taotlemise protsess
Koolitaja:

Irene Metsis, personalijuht AS Tallinna Linnatransport

Irene Metsis omab personalijuhtimise valdkonna kogemust üle 25 aasta olles töötanud personalijuhina Eesti Energias, Majandusministeeriumis, Telias, Skanskas ja G4S, Ragn Sellsis. Täna on ta abiks organisatsioonikultuuri ja personalijuhtimise arendamises AS Tallinna Linnatranspordis. Lisaks on ta koolitaja ja konsultant juba üle 20 aasta. Irene on ka lemmiklooma toidu brändi FendaF üks loojatest ning tegeleb ärimudeli arendamisega. Ta on lõpetanud EBS rahvusvahelise ärijuhtimise, läbinud mitmeid juhtimise- ja nõustamisalaseid treeninguid, õppinud psühholoogiat ning lõpetanud Executive MBA programmi.

Miks valida PARE koolitused?

  • Eesti ainukese personalijuhtimise erialaliiduna on PARE juba aastaid seisnud hea personali- ja inimeste juhtimise valdkonna arendamise eest;
  • Pea kaks dekaadi personalivaldkonna baaskoolituste korraldamist on meile andnud kuldaväärt kogemuse ja kindla kvaliteedi;
  • Meie koolitusprogrammid on loodud praktikutelt praktikutele – nende väljatöötamisesse kui elluviimisse panustavad kogenud personalivaldkonna eksperdid, kes igapäevaselt ka ise valdkonnas tegutsevad ja end selle arenguga kursis hoiavad.

Täiendava informatsiooni koolituse korralduse kohta leiad PARE õppekorralduse alustest ja kvaliteedi tagamise korrast.

Vaata ka teisi sündmusi